Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-24, 17:31   #83
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2024

1. Nino Haratischwili: Det åttende livet. Over tusen sider fantastisk historiefortelling fra Georgia i forrige århundre. Pur leseglede.

2. John Irving: The Last Chairlift. Irving i fin, gjenkjennelig form. Transpersoner, rare mødre og slektninger og litt bryting, New England og Europa og Canada og Vietnamkrig. Og noen kjedelige passasjer skrevet som filmmanus. Altså, innholdet var ikke kjedelig, men jeg hadde foretrukket vanlig fortellerstil.

3. Solvej Balle: Om utregning av romfang 2. Denne fenget meg like mye som første boken om Tara, og jeg må snart lese neste.

4. Brendan Slocumb: The Violin Conspiracy. Ung og fattig svart fiolinist fra sørstatene. Mysterium, rasisme og mye musikk.

5. Ruth Ozeki: The Book of Form and Emptiness. Jeg ble ikke oppslukt. Det var liksom ikke måte på tristhet.

6. Kate Morton: Homecoming. Interessant mysterium, men ikke fullt så interessante personer.

7. Nino Haratischwili: Det manglende lyset. Fire venninner i Tbilisi fra barndom til voksen. Jeg tror jeg må lese alt denne forfatteren har skrevet.

8. Erika Fatland: Grensen. Ikke like bra som Sovjetistan,men veldig interessant og lærerik denne også.

9. Solvej Balle: Om utregning av romfang 3. Jeg er fremdeles begeistret.

10. Kaliane Bradley: The Ministry of Time. Veldig god bok i tidsreise-sjangeren. Folk som var døden nær, blir 'reddet' inn i fremtiden, og får tildelt ledsagere (bridges) som skal hjelpe dem i livet i moderne tid.

11. Terry Pratchett: Night Watch. Vimes blir sendt tilbake i tid, og møter yngre utgave av seg selv. Lest for andre gang.

12. Agnes Ravatn: Folkelesnad. En samling essay om ulike typer ukeblad. Småvittig til tider.

13. Linn Ullmann: Det dyrebare. Alle har det vondt og traurig i en dysfunksjonell familie og en ung jente forsvinner. Jeg likte boken tross tung stemning.

14. Ali Smith: Winter. Mer dysfunksjonell familie. Litt magisk realisme og interessante karakterer.

15. Terry Pratchett: Thud! Mord og mysterier og Vimes i godt slag, som vanlig.

16. Frode Grytten: Den dagen Nils Vik døde. Nydelig bok om livet og døden og kjærleiken.

17. Mark Haddon: The Porpoise. Jeg lengtet hele tiden tilbake til rammefortellingen, selv om de mytologiske fortelingene for så vidt var fine.

18. Toshikazu Kawaguchi: Before the Coffee gets Cold. Første bok i coffee-serien. Jeg leste bok to i fjor. I en kafe i Japan kan man reise tilbake i tid så og være der så lenge det tar før kaffen din blir kald. Heldigvis er det en serie på fem bøker.