Vis enkelt innlegg
Gammel 09-12-24, 01:37   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva MÅ du ha på/til julefrokosten?

Lefse, med sylte og en god sennep. Og lefse med kald ribbe, dagen etter at vi har hatt ribbemiddag. Det er det aller viktigste for meg. Lefse er superviktig. Men har en del andre ting jeg også vil ha på bordet:

-Fine rundstykker
-Sild, et par varianter, spesielt rømmesild og sennepssild kanskje.
-En god leverpostei, de siste årene har jeg kjøpt en nydelig en av villsau, fra lokalmatbod på julemarkedet.
-Gode oster, både harde og myke, blå og hvite (inkl. edamer).
-Hardkokt egg.
-Diverse spekemat og annet kjøttpålegg, har noen favoritter fra lokalmatbodene der også, som jeg kjøper hvert år. Blant annet noe badsturøkt kjøtt av sau og ku som er nydelig.
-Røykelaks.
-Agurk, paprika og sånt.
-Kaffe
-Melk

Også noe som jeg personlig ikke trenger (men spiser av og til likevel), som enkelte andre i familien må ha:
-Mannen må ha eggerøre.
-Jordbærsyltetøy fra hjemgården til mannen.
-Sjokoladepålegg
-Juice
-Kakao (det vil si varm melk, til å blande i sjokoladebombene/sjokolade på pinne, som ungene alltid får i julestrømpene)

Sist redigert av My : 09-12-24 kl 10:23.
My er ikke aktiv   Svar med sitat