Vis enkelt innlegg
Gammel 17-12-24, 09:44   #5
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vegetarisk, enkel julemat - hjelp!

Det finnes flere slags veggisboller og -kaker i frysedisken som jeg synes er gode, gjerne basert på erter eller kikerter. De fra Liv Laga, for eksempel. Falafel er også veldig godt, sånn generelt sett. Og de er forholdsvis nøytrale i smaken, så man kan ha ulike slags tilbehør til. Skulle tro sprøstekte boller/falafler med ribbetilbehør som svisker, poteter, rødkål eller surkål (eller sprøstekte rosenkål, som vi har innført! Si fra hvis du vil ha oppskrift!) burde være godt. Jeg vet ikke med saus når man ikke skal bruke ribbefettet, men kanskje det finnes noe slags posesaus som passer?

Niesen min pleier å lage nøttestek når familien har festmiddag med kjøtt, og den er god, med masse krydder i, men det er litt jobb når man ikke har gjort det før, og jeg skjønner at du helst vil slippe å prøve noe helt nytt i tillegg til julematen.

Men har du spurt noen av gjestene som kommer om de har tips? Kanskje de har en favorittvariant av veggisboller.