Sv: Influensere som ikke er kjendiser
Det er nok forskjellige intensjoner bak de jeg tenker på.
En nylig pensjonert psykolog jeg ble oppmerksom på i en debatt på Facebook legger ofte ut ca 10 bilder han har tatt av dagens gjøremål, inkludert selfie, og selfiene blir jo ganske like. Han har offentlig profil, men det virker som han gjør det for å ha en daglig kommunikasjon med sine 3-400 venner, ingen annonser.
Mens de to andre jeg nevner har annonser under og etter innleggene, og legger ut forskjellige slags videoer, noen ganger humorinnslag, men mest ganske like videoer med hilsen til følgere, oppdatering på hvordan været er, plan for hva de skal gjøre denne dagen. Og her er kanskje målet å tjene penger på annonser, i bytte mot videoer til følgere.
Jeg synes liksom det er litt modig, å daglig legge ut bilder og video offentlig av deg selv. Og hvis man ikke får noe igjen for det i form av penger fra annonser, har jeg lurt på hva intensjonen med å liksom blottlegge seg selv ved å daglig legge ut selfier er. Oppmerksomhet, likes, sosial kontakt med de du har som venner, kanskje.
Og sikkert mål om å bli kjent også, for noen. Bli oppdaget av offentligheten også, ja. Og kanskje for noen, få eget tv-show..
Sist redigert av Ine : 22-12-24 kl 11:25.
|