Hvordan arrangerer jeg enklest en tapaslunsj med dessert?
Ja, det lurer jeg på. 
Jeg har altså invitert til venninnelunsj førstkommende lørdag. Jeg har bestemt meg for å gå for en lightversjon av tapas med mye god drikke, slik at maten ikke får hovedfokus. Jeg er ikke god på å lage mat, og jeg har på grunn av dårlig rygg heller ikke all verdens med krefter til å diske opp med flotte retter.
Å bestille ferdig tapas er dessverre ikke noe alternativ her jeg befinner meg.,
Jeg tenker altså å sette fram et utvalg småretter som kanskje kan kalles tapas, men er ikke veldig opptatt av at alt som en måtte tenke hører med på et tapasbord befinner seg der, altså. Av det jeg lager selv, er det en fordel med alt som kan lages ferdig senest dagen før, for på selve dagen har jeg mer enn nok med å orke å være oppreist.
Av ting jeg får til å lage ganske greit er salater, men kom gjerne med tips til hvilke som er relativt enkle å lage og kan passe på et tapasbord. Jeg er ganske kresen på salat selv, og er ikke så begeistret om de har vært lagret i kjøleskap, men kanskje er det eventuelt noen av bestanddelene som kan forberedes dagen før?
Jeg er takknemlig for forslag til potetretter som kan lages ferdig dagen før. Kan en oljebasert potetsalat funke for eksempel? Kanskje har du en oppskrift?
Og hva slags eggererett går jeg for, om noen? Jeg får fint til å lage eggerøre på dagen, men har dere kanskje andre forslag?
Ostefat med marmelader og frukt, manchego, diverse skinker og oliven har jeg tenkt å kjøpe på Meny. Har noen tips om andre ferdige tapasting jeg får kjøpt i vanlig butikk som er gode nok til å kunne erstatte hjemmelagde?
Jeg tenker å lage foccacia på selve dagen, for den bør vel være fersk. Det vet jeg at jeg får til, men det er verre med kake eller dessert. Kom gjerne med tips til noe som er fryktelig enkelt å lage og som kan lages senest dagen før der også, eventuelt noe som kan kjøpes helt ferdig der også.