Sv: Hvilken elbil skal jeg ha? Og skal jeg kjøpe eller lease?
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Hvis du bare skal kjøre i byen, så holder det med en Nissan Leaf. Den er overraskende romslig innvendig, og man kan ta ned ett sete i baksetet slik at man kan ha med to passasjerer og samtidig få ski inn i bilen. Men rekkevidden er veldig kort, så hvis dere skal bevege dere en del med jevne mellomrom ville jeg gått for noe annet.
Vi har nå en Volkswagen iD4. Den er både romslig og har langt bedre rekkevidde, og den har skiluke i midtsetet.
Du har ikke egentlig lyst til å ha skistativ på taket, for det spiser noe vanvittig med rekkevidde.
Den skiluka går jo også at man mister mye bagasjeplass, så om man trenger å sette ting i baksetet, ødelegger den mye. Vi legger skiene der på korte turer, men det er ikke et alternativ når vi må ha med mye bagasje. Den tar jo også opp mye av plassen i selve bagasjeromme. Det føles jo også mindre trygt. Jeg ville virkelig aldri tenkt å legge ski der på en langtur.
Vi har e-golf som vi er svært glade i. Med skistativ får vi med oss både langrenn- og alpinutstyr til hele familien pluss kofferter og bager.
|