Vis enkelt innlegg
Gammel 21-01-25, 16:03   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nerdrum - hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva mener du med "tør"? Tenker du at det krever mot av dem å leve som de gjør? Og er det egentlig veldig annerledes? Sånn bortsett fra å ha nok penger til å slippe å tenke på at du må ha inntektsbringende arbeid.

Nei altså, jeg voktet ikke mine ord med omhu da jeg skrev, så det var vel mest et uttrykk jeg brukte mht "tør". Det gjelder jo mange det, at noen tar valg som ikke så mange andre tar (selv kjenner jeg noen som la masse til rette for å bo i utlandet noen år med barna, uten at jobben hadde bedt dem om det. Det synes jeg også var modig). Ikke så mange norske lever i flergenerasjonsbolig, lar barna slutte på skolen når de er 15, går i klær mange andre ikke går i, lar være å gre seg osv. Det gjelder jo sikkert mange andre også, men jeg lever selv veldig A4 med mange A4-venner. Jeg kjenner ikke en gang folk som har valgt steinerskolen barneskole for sine barn. Så for meg er det å gå fullt og helt opp i kunst i alle ledd i en storfamilie ganske uvant å se.

(Også er det jo lett å se ned på folk som drar på ferie, når man selv har bodd i hele verden, driter i foreldremøter og barns evt fritidsaktiviteter og eier et slott til 33 mill i Sverige der man reiser jevnlig).