Hvor kan jeg finne noen som kan montere en setesdalskofte med halsbroderi?
Jeg spør her inne jeg, for mistenker at folk her er både flinkere og har bedre kontakter enn Google...
Min skrøpelige gamle tante på snart 80 deiset en pose i fanget mitt før jul, med beskjed om at "den er ferdig strikket og brodert, men jeg orker ikke montere den, så det må du gjøre selv..." Og i posen befinner det seg en perfekt nydelig strikket Setesdalskofte og broderi til halslinning - i sine separate deler. Og jeg som knapt nok kan strikke? Jeg kan jo i hvert fall ikke montere... Samtidig har jeg jo lyst å sende min tante takkebilder med den ferdige koften påkledd, det var jo en utrolig fin gest å bare lage denne fordi hun overhørte at en slik kofte var et (uoppnåelig) ønske.
Men: jeg finner jo ingen som kan montere den for meg! Selvsagt betaler jeg (godt), men null napp så langt. Jeg har vært i kontakt med:
- strikkere i vennegjengen ("kan noen av dere eller andre strikkere dere kjenner")
- Husfliden/Heimen i Oslo ("nei, vi monterer bare bunader")
- Google-søk
- Den lokale strikkebutikken (der fikk jeg NESTEN napp, men hun trakk seg i siste liten fordi hun ikke var vant med å montere broderier)
Det som gjenstår er å ringe rundt til andre strikkebutikker her i Oslo, men så langt er jeg ikke kommet ennå. Vet nada om hvilke som er bra og som kan tenkes å ha noen i kretsen sin som gjør sånt.
SÅ: mitt spørsmål til hobbygjengen her inne - er det noe mer jeg kan prøve for å få napp? Noen her som eventuelt kjenner noen som kan tenkes å gjøre sånt?