Sv: Hvordan forbereder du deg på den neste apokalypsen?
Opprinnelig lagt inn av Engasjert, her.
Det er vel sånn at bensinpumpene trenger elektrisitet for å få opp bensinen, så da må du også lagre bensin. Det er begrensning for hvor mye du har lov til å lagre i kanner, tror jeg. Vi har to el-biler, så vi må i så fall kjøre til hytta, der kan vi lade aggregat. Og har vann dypt nede i jorda, og lever ellers på gass og solcelle. Så det kan nok være lurt på flere måter, for ei stund.
Det handler litt om å diversifisere også. Og en stor bil med full tank kommer seg en god del lenger enn vår E-Golf. Det er ikke bare beredskapsgrunner til ar jeg mener vi trenger en bil nr 2. På vinteren er det krevende bare å kjøre til og fra hytta med den, særlig når fører er dårlig. Vi har lader på hytta men ikke brøyting...
Sitat:
Jeg tror vi oppfyller DBS sine "krav" for 7 dager, også om de omkringboende barna trekker hjem. Jeg håper dog at verden ikke blir så gal/enda galere at vi kommer til å trenge det.
Det håper jeg også. Men jeg merker at hodet nå har bedre av å tenke gjennom og iverksette beredskap enn av å prøve å ikke tenke på det.
|