Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-25, 08:27   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp til Italia-ferie med to ungdommer

Vi var ved Gardasjøen i fjor sommer med våre gutter som da var 13 og 17.
Her følte vi at mulighetene var mange.
1. Fornøyelsespark var en hit
2. Vi leide hus uten basseng, det var et stort minus, basseng er must.
3. Det var lett å komme seg rundt med buss, men vi hadde jo med oss bil, så det ble mest bil
Fra Garadasjøen kan man også ta dagstur til Dolomittene.

Dog er det ikke sikkert det er like lett å kombinere Roma og Gardasjøen, da må det evt være med et stopp i Roma først og så fly/toge videre.
Vi var i Roma for 2 år siden, da var vi på cruise og hadde 1 dag med stopp i Roma.
Jeg vil egentlig ikke anbefale Roma i juli. Det var VARMT og MYE folk. Kø, kø, kø over alt. Vi fikk med oss utsiden av Kolosseum, og gelato på en lokal restaurant (med aircondition)

Og jeg må si at Italia var dyrt (egentlig - Europa generelt er dyrt pga Eurokursen). Kanskje spesielt hvis man skal ut på noen aktiviteter.

Hvis jeg skulle reist til Italia med gutta, og prøvd å holde kostnadene nede, så ville jeg valgt et område som er relativt lett å ta seg frem i uten å måtte leie bil. Så ville jeg nok enten funnet et all inclusive hotell, eller et hotell med leilighet som har kokkemuligheter. Mest fordi å kunne ha basseng og fasiliteter et hotell gir. Og enten må det være ferdig betalt mat, eller så må man lage noe selv. Å spise ute til hvert måltid er sykt dyrt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat