Sv: 17. mai for tenåringer
Det har variert litt hva mine har gjort. Vi har vanligvis invitert min manns bror med kone og deres småbarn hjem til oss, etter at vi har vært i byen og sett på borgertoget (og skoletoget den tiden ungene gikk i det) og av og til har vi også hatt svigerforeldrene mine (tilreisende) på besøk. Når været har tillatt det har vi grillet og spist ute i hagen, hvis ikke har vi hatt middag (som regel "koldtbord" + pølser) inne. Kake og is. Det er også noe som ungdommene våre har likt å være med på, hvis de ikke har hatt andre planer, så det har variert hvem av, og om, ungdommene har vært hjemme. Som regel har de møtt noen venner som de har vært med første del av dagen, men så har de fleste av vennnene hatt diverse familieplaner og gått hver til sin kant, og mine har også kommet hjem, til middag og kaker. På kvelden har de vel stort sett vært hjemme, slitne etter dagen.
Heldigvis har det ikke vært nødvendig å feste for å være sosial, i miljøene til mine. Eldste gikk siste året på vgs i fjor, men valgte å ikke være russ. Hun var likevel invitert på russefrokost med ei russegruppe hvor hun hadde flere venner, der noen drakk champagne o.l. og noen lot det være, og hun hang med dem ut over dagen. Hun i bunad, de andre i russetøy. Når det gjelder de to yngste så har det ikke vært snakk om festing blant deres venner (foreløpig, de går 2.vgs nå).
Ingen av dem har vært på arrangement i skolegården etter at de var ferdige på barneskolen. Pandemien kom da de to yngste gikk siste året på barneskolen, så da det igjen åpnet for feiring var det ikke naturlig for dem å dra dit.
Sist redigert av My : 03-04-25 kl 12:29.
|