Sv: Kommentere hund/lukt/renhold i ønskes leid-annonse
Min erfaring, som ikke har hund selv, er at det kommer veldig an på hva slags hund man har. De fleste hunder lukter lite eller ingenting, men noen hunder lukter mer. Det leide noen hos oss en gang, som hadde en engelsk bulldog. Der satt det hundelukt igjen i veggene lenge etter at de hadde flyttet ut. Vet du om noen ærlige og nøytrale mennesker du kan be om å kjenne etter om det lukter hund der du bor nå? Selv vil du trolig ikke merke det uansett, men om noen utenforstående kan bekrefte at det ikke lukter hund hos deg så kan du trygt skrive at hunden din ikke lukter. Hvis ikke synes jeg ikke det er noe du trenger å nevne i annonsen.
Ellers tenker jeg at de som godtar at du leier med hund, vil synes det er greit uansett, hvis det er innenfor normale former. Hvis noen er skeptiske til renhold og lukt er det trolig noen som egentlig ikke vil ha hund i huset, og da skal det kanskje lite til før du får problemer relatert til hunden. Så jeg ville heller prøvd å finne noen som godtar hundehold uten forbehold ut over det man kan forvente.