Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-25, 20:23   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit med prestens boklansering og salg i kirka?

Det får bli et teologisk spørsmål tenker jeg. Jesus var vel sterk motstander av kommersiell virksomhet i tempelet, i sin tid, etter det jeg husker. Men så kommer det vel også an på hva pengene går til, om det er til presten selv, eller om det går til et godt formål, eller kommer menigheten til gode på noen måte. Det har jo til alle tider vært avholdt kakesalg og basar på ulike bedehus rundt om, til inntekt for misjon og annet, så det må jo være greit.

Men uansett så tenker jeg at alt som har foregått av shady og kritikkverdig praksis i kirka og Guds navn opp igjennom, så er salg av diktbøker noe av det mer uskyldige, så jeg hadde latt det passere uten å tenke veldig mye over det.