Vis enkelt innlegg
Gammel 24-04-25, 23:10   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store tråden om te

Fine tråden

Tekanne er kjekt å ha. Jeg pleier å lage meg en liter til frokost, og da bruker jeg dobbeltsidig glasskanne, slik at den holder seg varm gjennom måltidet. Den jeg har selges ikke lengre, så kan ikke gi deg link til den. Jeg har også en i porselen fra Villeroy & Boch, som heller ikke selges lengre. Jeg synes støpejernkannene er uhåndterlige og tunge. Jeg har også halvliterskopper (XL kopper) fra Indiska som jeg bruker når jeg skal kun lage meg en kopp.

Jeg bruker tefilter og ikke klyper. Klyper lekker teblader som blir liggende i bunnen av koppen, og det gjør teen bitter (og pass på å ikke vri posen når man fjerner den. Da gjør man teen bitter). Tefilter får man kjøpt rimelig på Normal. Jeg foretrekker de som har en snor på toppen, som man snurper sammen når man har tatt teblader oppi, så lekker det ikke blader i teen. Jeg har også en tesil fra Muji som er så tettmasket at den ikke lekker blader.

Ellers så kan jeg anbefale Kaffemesteren.no for Kusmi te, Perchs.no for A.C Perchs te (de har også butikk og tesalong i Oslo), harneys.no for Harney & Sons teer, Solberg & Hansen har også mange gode teer.