Sv: Longevity, biohacking, HRV ...
Opprinnelig lagt inn av Che, her.
Trodde hot girl walking innebar høy hestehale og hotpants og jeg - Men det er sikkert bare en vits jeg har tatt på alvor.
Jeg følger det ikke - Jeg har ikke tro på dette med å måle alt og stole mer på en klokke enn å kjenne etter. Jeg tar dog noen bevisste valg knyttet til søvn og døgnrytme
Jeg tenker også det har mye med motivasjon å gjøre. Mange synes jo sånt er gøy, og gjør det litt av interesse også, eller som i HI, det bli nesten som en hobby. Og hvis det hjelper på motivasjonen til å gjøre gode valg for egen helse, og få økt livskvalitet, så er det jo en bra ting.
For meg har det helt motsatt effekt. Det gjør at ting bare blir plikt og jobb, i stedet for lystbetont. Og da er det bedre å la det være, og heller kjenne etter hvordan jeg har det, og prøve å rette på det som eventuelt ikke er bra, ut fra hva jeg vet fungerer for meg. Helt uten måling, eller å kalle det noe som helst. Jeg har vært nødt til å bruke diverse apper for måling av vekt, kalori-/karboinntak, trening etc når jeg har gått drastisk til verks for å gå ned i vekt i perioder. Da har det bare vært jobb jobb jobb, et nødvendig onde, og ikke noe jeg synes det er gøy å nerde på i det hele tatt. Men det har fungert, så da har jeg gjort det likevel.
Sist redigert av My : 28-04-25 kl 11:42.
|