Sv: Konfirmasjon - pynt og slikt
Vår siste konfirmasjon var for et tvillingpar, ulikt kjønn, ulike interesser, så det var ikke så aktuelt med tradisjonelle "kjønnede" farger, eller tema basert på interesse. Så vi gikk for full fargefest, hadde ulike vaser med blomster i mange forskjellige farger, en blanding av korte stakelys, kubbelys og telys i ulike farger, forskjellige fargerike, blomstrete servietter ... Dukene var hvite da, de var fra serveringsstedet.
Som bordkort hadde vi små glasskrukker kjøpt på Søstrene Grene for en billig penge, som vi fylte med noen biter smågodt, og navnemerket med "gammeldags" Dymo. Ja, godteriet fargekoordinerte vi til å matche noenlunde servietten til den enkelte. Ble ganske fornøyd med det, egentlig.

Storesøsters konfirmasjon var i 2020 og ble flyttet til oktober, så da pyntet vi med høstfarger. Små pyntegresskar, små vaser med oransje roser, og det som jeg først tenkte skulle være eføy, men så kom jeg på å bruke rankene fra sukkerertene i hagen, som fortsatt var grønne, og veldig lange. Da var det hvite tøyservietter fra serveringsstedet, som jeg rullet sammen og knytte en litt grov, naturfarget hyssing rundt, og festet en enkel gaveetikett med håndskrevet navn på. og under hyssingen stakk jeg en liten kvist fra urtene i hagen. Det ble også veldig fint. Ja, også fikk alle hver sin lille beholder med antibac, med bilde av seg selv på. Men altså, ikke det mest tradisjonelle fargevalget, og ingen spesielle tema. Høst og gresskar, men greide likevel å unngå halloweenpreg.

Sist redigert av My : 13-05-25 kl 10:39.
|