Sv: Kjøp brukt, folkens (en hyllest til Mave)
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
Jeg har kjøpt lystette gardiner til soverommet, pulsklokke, to jakker til 13-åringen og løpesko på finn de siste månedene. Løpeskoene var riktignok ubrukte.
Pulsklokke har jeg aldri hatt før, og tror den er noen år gammel, men veldig glad for å kunne bruke noe som andre ikke synes er bra nok lenger.
Så synes jeg det er flott at 13-åringen kan bruke brukt, at 17-åringen går på skole ved siden av Fretex og gjerne kommer hjem med bukse eller skjorte derfra.
Ja, min 17-åring går på skole rett ved siden av Stadsmissionen i Stockholm, og kjøper det meste hun trenger der, både av klær, sko og vesker, og møbler og stæsj til hybelen.
Og snart 20-åringen ble ekspert på å lete opp gatemarked i Paris, de månedene hun bodde der, og handlet veldig mye kult og brukt der, blant annet et par skinnjakker, og mye annet stilig. Hun dro oss med da vi besøkte henne, og jeg fant meg ei jakke til 2 Euro. Hun kjøper også en del parfymer på 'tise, som det bare er brukt litt av. Jentungene har i det hele tatt svart belte i bruktkjøp (men er ikke like flinke til å selge). Selv har jeg på meg en blazer i dag, som jeg har kjøpt på Fretex, og en trenchcoat fra UFF. Jeg handler egentlig ganske mye klær brukt jeg også. Er det noe spesielt jeg vil ha så lagrer jeg søk i 'tise og på Finn, og plutselig dukker det opp. Ellers blir det mye impulskjøp på UFF, Fretex og diverse vintage-butikker, og da selvsagt mye jeg ellers hadde greid meg fint uten, så det er begrenset hvor økonomisk akkurat det er.
Mannen og sønnen både kjøper og selger golfutstyr på Finn, etterhvert som de har behov for å bytte ut noe.
Sist redigert av My : 21-05-25 kl 22:26.
|