Sv: Hva har du reparert i dag?
Jeg er utrolig dårlig til å gjøre reparasjoner på klær selv, har 100 tommeltotter og ikke har jeg symaskin heller, uten at jeg tror det hadde hjulpet å ha en. Pleide å gå til skredder da vi bodde utenfor Norge, men er sjokkert over priser her hjemme på å legge opp ting og å fikse hull i bukser etc. Et år fikk jeg faktisk gjort et par slike reparasjoner på en ferie i Marrakesh (sykt billig og veldig bra).
Men; Mannen min har vært utrolig flink til å male og reparere et enormt gjerde utenfor her i stedet for utskiftning eller innleie av proff maler, så jeg skryter litt på hans vegne. Det tok flerfoldige timer - over 100 - men han synes at sånt er gøy så da var det vinn vinn.
Har tenkt litt på å ha det som et prosjekt når jeg blir eldre (når er det?), både reparasjoner og å generelt lage ting selv som jeg vanligvis ville kjøpt. Kan jo være gøy, også. Første prosjektene blir nok i form av sylting og å lage likør og sånt. En venn hadde laget Limoncello nettopp, og det har jeg også lyst til å prøve meg på. Dette ble utenfor tema, men det handler jo om å kjøpe mindre det, også, så jeg tok det med.
|