Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-25, 13:47   #9
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye skjermråd fra Helsedirektoratet

Vianne - du satte ord på det jeg tenker. Mine barn fikk tilgang til spillkonsoll, mens andre foreldre mente at "spill kommer ikke inn i mitt hus". Når det kommer til sosiale media, så tenker jeg at det også kan være en fordel at de unge får tilgang, mens vi voksne fortsatt har tilgang til barneværelset. Det er lettere å veilede en 13-åring enn en 15-åring som naturlig nok har mer krav på privatliv.

Jeg har også vært på foreldremøte der vi blir enige om innetider, spilltid eller når de skal få ulike sosiale media - og innsett at etter et år eller tre, er vi de eneste som fortsatt følger disse reglene. Kanskje det gjør meg litt hardhudet med tanke på alle disse kontraktene. Men på den andre siden, det ser ut til å være en nasjonal bølge - og jeg unner både voksne og barn et mer bærekraftig forhold til skjerm.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat