Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-25, 22:38   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye skjermråd fra Helsedirektoratet

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror det er viktig at myndighetene har tydelige og konkrete råd for f.eks. helsesykepleiere som skal snakke med foreldre til barn de er bekymret for, for barnehager og skoler, og liknende. Disse rådene er faglig funderte, og det er rart å si at det er symbolpolitikk, synes jeg.

Jeg synes også det er trist om vi er kommet dit at det er enten masse skjerm eller null sosial kontakt med andre. Det er en virkelighet vi foreldre bare ikke kan akseptere, og selv om digitale venner kan være ekstremt verdifulle, kan de ikke erstatte fysisk omgang. Vi mennesker trenger å høre stemmer, ha øyekontakt, ha kroppskontakt og være fysisk sammen.

Helt enig, Input! Nå er mine eldre, 16 og 20. Men begge foretrekker å treffe venner fysisk, heldigvis. De er veldig sosiale begge to.