Sv: Kremer og rens for voksen hud?
Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.
Enig at det skal være enkelt, ellers gidder jeg ikke å gjøre det. Men jeg merker at huden på halsen og brystet trenger mer pleie enn jeg har gitt for eksempel. Jeg synes jeg er så rød i deler av ansiktet (tror ikke det er rosascea), og jeg synes at porene mine er så store. Kanskje de alltid har vært det, men jeg merker det veldig godt nå.
Ja, jeg merker det samme. Huden min, nesten overalt på kroppen, er liksom ikke helt til å kjenne igjen. Så nå må jeg passe på å smøre ben og armer med ordentlig fuktighetskrem, og ikke minst mye fukt til hals og bryst.
Rosascea arter seg forskjellig. Både mannen og jeg har det, men på forskjellige måter. Han får kviseliknende utslett, mens jeg får rød hud på og rundt nesen og over i kinnene. Jeg trodde heller ikke at jeg hadde det, men hudlegen var ikke i tvil.
Firmaet IT Cosmetics er laget av en kvinne med rosascea fordi hun var så fortvilet over at hun ikke fant noe hun kunne bruke. Jeg tar den på et halvt minutt etter fuktighetskremen, og den fjerner rødheten uten å irritere ytterligere. Jeg bruker ikke noe annen sminke, men den gir huden min en jevn hudfarge. Fikk hjelp på Kicks til å finne rett farge til meg.