Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?
Nei, tenker i grunnen ikke over om andre har barberte legger eller ikke, med mindre de er ekstremt hårete. Noe jeg egentlig ikke kan komme på at jeg har sett, så det er hypotetisk. Og uansett tenker jeg ikke noe negativt om det, folk er forskjellige. Kan av og til tenke over at en person som er veldig fargeløs (i mangel på bedre uttrykk) hadde sett bedre ut med litt sminke, eller i motsatt ende (og mye oftere) at noen hadde vært penere med mindre sminke. Det samme med hår, noen hadde kledd en annen hårsveis bedre, eller burde tatt en kur e.l.
Men det er jo min oppfatning, som jeg holder for meg selv. Det kan være personen det gjelder sin personlige stil og smak, eller et uttrykk for vedkommendes personlighet eller standpunkt, alt handler ikke om å være penest mulig. Men når jeg bare ser en person, uten å kjenne vedkommende, og kun tar det estetiske inntrykket i betraktning, så er det bare det ytre jeg ser på. Uten å legge noe som helst i det, eller mene at det er noe som burde etterkommes. Folk må få ha sin stil.
Men altså, det er nok mye folk gjorde annerledes for 200 år siden enn i dag. Uten at det trenger å være noe galt med det. De gikk med korsett da, og tenkte sikkert at det var frivillig, men de brukte det fordi det var penest slik. Det gjør vi ikke nå. Tidene og trendene forandrer seg. Folk har gjort mye rart for å tilpasse utseendet til normene gjennom tidene. Barbere legger er vel ikke det verste.
Sist redigert av My : 05-08-25 kl 01:01.
|