Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-25, 14:10   #64
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg driver ikke aktivt og ser etter om andre damer har barbert leggene, under armene og bikinilinjen men om jeg først tilfeldigvis ser det, reagerer jeg. Særlig på sistnevnte. Det går litt over til "ekkelt" hvis kjønnshår stikker ut, mens jeg tror jeg ville sett på manglende barbering av legger som at personen ikke brydde seg. Men altså - jeg ser ikke spesifikt etter sånne ting og innser at det kan virke veldig dømmende å tenke slik om andre. Prøver bare å beskrive situasjonen. For egentlig synes jeg jo at folk må få gjøre som de selv vil, men skjønner nok at normen - for meg - har gått lengre enn jeg trodde.

Jeg er enig med deg (slik jeg forstår deg), liefje, i teorien (og i min idealverden) synes jeg folk må få gjøre som de vil, men i praksis blir jeg overrasket hvis folk går rundt med mye hår på leggenen og jeg tilfeldigvis legger merke til det. Jeg "skjønner ikke at de tør", hvis det gir mening, for jeg hadde ikke "turt" selv. Pga. normene jeg er vokst opp med - ikke så mye hjemmefra som fra samfunnet rundt meg. Hår under armene gir meg litt mindre av denne reaksjonen, mens kjønnshår utenfor bikinien ville jeg synes var rart og ville bryte med samfunnsnormer slik jeg oppfatter dem.

Jeg leser forøvrig ikke ordet "ekkelt", slik det er skrevet i sammenhengengen og i hermetegn, som noe problematisk. Mer et uttrykk for hvor preget man er av samfunnsnormene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat