Sv: Hårløse legger - er det helt frivillig?
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Come on, kan vi ikke la være å omtale andres kropper som «ekle» her inne. Selv med anførselstegn.
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Det er bare hår. Hvorfor ekkelt?
At man ikke vil ha det selv er en ting, men å koble det til ekkelt?
Hvordan oppstår den slutningen?
Opprinnelig lagt inn av banana, her.
Jeg er enig med deg (slik jeg forstår deg), liefje, i teorien (og i min idealverden) synes jeg folk må få gjøre som de vil, men i praksis blir jeg overrasket hvis folk går rundt med mye hår på leggenen og jeg tilfeldigvis legger merke til det. Jeg "skjønner ikke at de tør", hvis det gir mening, for jeg hadde ikke "turt" selv. Pga. normene jeg er vokst opp med - ikke så mye hjemmefra som fra samfunnet rundt meg. Hår under armene gir meg litt mindre av denne reaksjonen, mens kjønnshår utenfor bikinien ville jeg synes var rart og ville bryte med samfunnsnormer slik jeg oppfatter dem.
Jeg leser forøvrig ikke ordet "ekkelt", slik det er skrevet i sammenhengengen og i hermetegn, som noe problematisk. Mer et uttrykk for hvor preget man er av samfunnsnormene.
Jeg burde tenkt meg bedre om i stedet for å bruke ordet "ekkel" i anførselstegn. Jeg mente det ikke sånn, og jeg mente det absolutt ikke som en beskrivelse av en kropp.
Da jeg skrev at jeg synes det er "ekkelt" med hår som stikker ut fra bikinilinjen, satte jeg det i gåseøyne nettopp fordi jeg manglet et bedre ord. Jeg innser at det kan virke dømmende, og det var ikke meningen å kroppsskamme noen. Det jeg mente, er at jeg personlig foretrekker et mer stelt uttrykk. Jeg forstår at folk har ulike syn på kropp og hår, og det respekterer jeg – dette handler bare om min egen estetiske preferanse.
|