Sv: Frisør i Tyrkia?
Hva slags hårtype har du?
Jeg hadde en ganske rar opplevelse da jeg skulle gifte meg. Det skjedde nemlig i New York. Jeg fant en frisør rett rundt hjørnet for hotellet, spurte om de hadde tid og fikk time. Og så møtte jeg opp på bryllupsdagen, og først da gikk det opp for meg at jeg hadde valgt en latinsk frisør. Jeg har særdeles skandinavisk hår - fryktelig mange hårstrå, men hver av dem er ekstremt tynne. Samtlige av dem var borte og tok på håret mitt, og ble veldig skremt. De forsøkte å gjøre ting, men fikk det ikke til. Til slutt ble sjefen ganske frustrert, fikk satt bort det hun selv holdt på med til noen andre og satte i gang med vanvittige mengder hårspray og i etterkant plukket jeg ut over 100 sånne små og tynne hårklemmer. Jeg ble skikkelig fin, men jeg måtte love å gå til en frisør som i kunne skandinavisk hår ... neste gang jeg skulle gifte meg. Og det lo vi heldigvis godt av.
Så hvis du har hår som mitt, så må du være forberedt på at de kanskje ikke er vant til hvordan det skal behandles, og at de, særlig hvis du skal bleke, kan kommer til å behandle det feil. Men har du tykt og mørkt hår er jo sannsynligheten mindre for det.
For ikke å snakke om språkutfordringene. "Min frisør" bodde i New York, men snakket definitvt mest spansk på jobb. Men det klarte vi. Det er jo ikke gitt at bleking og striping er like lett å forklare når det ikke er noe felles språk.
Sist redigert av Tjorven : 09-09-25 kl 16:12.
|