Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?
Vinterlys ute kommer vel opp til helgen som vanlig, og blir stående på til mars omtrent tenker jeg. Spesielt de langs gjerdet er kjærkomment for både oss og alle som bruker gangveien her da gatelykten her er mer ute av drift enn på uavhengig av hvor ofte pæra blir byttet. Stjernene i alle vinduer blir ryddet vekk med julepynten inne etter nyttår.
Men juletreet og alt annet inne inkl det uekte juletreet blir satt frem siste helgen før jul vanligvis, som et kompromiss. Han har vokst opp med alt oppe inkl juletre fra første søndag i advent (og også at de noen ganger måtte bytte ut juletreet før jul) og mine tradisjoner der lille julaften var dagen for sånt.
Helsemessig er det også mye bedre for min kropp å ikke være utslitt på julaften, så det er en bonus.
Hva andre gjør bryr meg lite, men syns det er litt pussig med reinsdyrslede-lys på veggen etter påske må jeg innrømme.
|