Sv: Tidlig julepynt og belysning - yeah or nay?
Jeg tenker at dette får folk gjøre som de vil.
Jeg har en svigerinne fra Filippinene. Hun har forhandlet seg frem til å få sette opp juletre i høstferien. Aller helst ville hun gjort det ved skolestart. Der er vi forskjellige. Vårt tre kommer opp "noen dager før jul", og så høster vi det slik at vi får levert det inn på kommunens treinnsamling tidlig i januar.
Lys er vanligvis på plass helgen som inkluderer første søndag i advent, men i år er mannen bortreist så nå blir det litt seinere. De lysene er hans greie. De får stå til lenge etter jul, men da kaller vi dem vinterlys. Vi synes det er litt fint med lys i den mørke årstiden.
Jeg kjøpte 4 lilla kubbelys i går, og vi tenner ett nytt hver søndag frem til jul. Men jeg tenner på riktig antall lys hver dag, slik at det blir ujevnt nedbrent på hvert av lysene.
Pynte til jul gjør vi etterhvert. Det skjer en eller annen gang mellom 1. desember og at vi setter opp treet. Pyntinga har vært snuppas greie. Nå bor hun ikke hjemme, så jeg er litt spent på hvordan det blir. Hun bor i Oslo, så det er godt mulig at hun svinger en tur hjemmom for å fikse.