Vis enkelt innlegg
Gammel 08-12-25, 11:18   #971
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg ser litt ned på arkitekturoppgjøret og synes de er trangsynte.

Jeg syns de er irriterende. De har noen poenger i blant, men har forelsket seg i responsen de får når de er stupide, kunnskapsløse og tabloide.

Det bygges mye stygt, og det bygges mye som absolutt ikke lager gode byrom rundt seg. Ofte handler det om at ting skal gjøres billig og/eller med maksimal profitt.

Det er veldig vanskelig å regulere dette bra, men jeg tror det er rom for å stille tydeligere og bedre krav til kvalitet og utseende allerede fra start. Det er litt vanskelig, for det er ikke så lett å beskrive generisk, men man vet jo hva det er når man ser det.

Men de pakker det inn i en slags elite-"kritikk" og litt sånn konspigreie, som om overlegne arkitekter har rottet seg sammen for å trø stygge ting som folk flest "burde likt" om de ikke var så domme og folkelige, ned over hodene på dem likevel.