Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-06, 19:03   #10
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Og så er det snart jul igjen

Vi feirer jul, men for oss handler den overhode ikke om religion.
For oss er det et lyspunkt i den aller mørkeste tiden på året. Vi tenner lys, har fri, koser oss sammen som familie, treffer venner og spiser god mat.

Jeg er ikke kristen, og har aldri hatt kristendom på skolen. Vi hadde livssyn, og det skulle jeg virkelig ønske at barnet mitt også fikk ha. Vi lærte om alle verdens religioner, ikke bare "den ene sanne og rette".
Barnet mitt er med barnehagen i kirken, og leser juleevangeliet i barnehagen. Det har jeg ingen problemer med, så lenge det ikke blir presentert for henne som en sannhet.

Jeg synes det høres ut som dere løser denne situasjonen på en veldig ok måte, alfaCharlie. Jeg tror ungene har en stor fordel når de kan se at ting kan gjøres på en annen måte enn "alle de andre" gjør, og at det er helt greit. For deres barn er det vanlig at du ikke feirer jul sammen med dem, de tenker nok ikke over at du ikke er der en gang.
Jeg ser ikke noen forskjell på deres praksis med annen hvert år, og f.eks de som har delt omsorg og feirer jul sammen med barna annenhvert år. Da blir jo heller ikke tradisjonene de samme hvert år...

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat