Sv: Julen 2025
Snart klar for årets beste tradisjon, den helga jeg møter søstrene mine hjemme hos mamma for å feire hennes bursdag, samtidig som vi bytter julegaver og spiser julemat. Alltid rakfisk med lefse og diverse tilbehør fredag, og ribbe med tradisjonelt tilbehør lørdag, øl og akevitt begge kveldene, og da pynter oss skikkelig til middag. Skal bare jobbe litt mer, så tar jeg toget. Gleder meg faktisk litt til det også, sitte på toget i noen timer, med bok og kaffe og bare meg selv og mitt eget hode. Da får jeg roet helt ned etter en veldig hektisk periode.
Har fått ferdig alle julegavene til alle som holder til der, det vil si foreldrene mine, begge søsterene mine og alle nevøre og nieser på den siden. I tillegg var jeg ute i lunsjen og fikk sendt den ene pakken som trenger å sendes, i tillegg til et 'tise-salg.
Nå er mye jobbgreier ryddet av veien så alt har roet seg der, og neste uke kan jeg bruke mye tid på ettermiddag og kveld til å handle det som trengs fra julemarkedet, få landet de siste gavene som skal deles ut her, kjøpe fyll til julestrømper og annet stæsj som lys, blomster, servietter etc, og generelt gjøre klart til jul. Mannen er bortreist hele uka (sydenferie med foreldrene sine), så det blir jeg og to av ungene mesteparten av uka. Hybelboeren kommer hjem på fredag, mannen og svigerforeldrene mine på lørdag, så da håper jeg på å være ferdig med det meste, slik at det bare er juletrehogst og generelle innkjøp i dagligvarebutikk som gjenstår.