Vis enkelt innlegg
Gammel 27-12-25, 19:28   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ribbe - gjerne med en vri

Altså, jeg fikk det for meg at jeg burde steke ribbe i år og klarte kjøpe en på 3,5 kg til tross for at vi ikke skal ha gjester på ribbe en gang. Galskap. I tillegg viser det seg at storebror, som jeg tenkte kunne spise mesteparten, ikke liker ribbe. Vel, men nå må jeg få stekt denne ribba tenker jeg, for jeg vil jo i alle fall ikke steke den i juli. Men jeg har aldri stekt ribbe før i tillegg til at jeg altså har altfor mye av den OG deler av familien er allerede lei kjøtt OG vi fikk ribbe borte i går.

Jeg har tatt den opp nå og lar den tine i kjøleskap. Har tenkt å steke den 6. juledag. Har hørt at ca 3 døgn skal være passe for ribbetining.
Men så altså:

1. Finnes det noen fine ribbevarianter jeg kan benytte for litt variasjon? Jeg finner mange oppskrifter på bruk av ribberester, og dem trenger jeg nok også, men lurer mest på hva jeg skal velge for ribba i første omgang.

2. og hvordan gjør jeg det? Jeg har lest om steking over natt og over dag, men er uhyre skeptisk til å la ovnen være på når jeg ikke er våken / tilstede.

3. og hvordan bør man fryse ribberester egentlig?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat