Sv: Re: Sv: Flaskevannsproblematikk
Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Det hjelper ikke!
De er nok rimelig fulle av bakterier.
Jeg har en venn som jobber med slikt og vet hvor fort bakteriene kommer, og det har han selvsagt delt med meg. Har du en helt ren flaske du fyller rent vann på og setter på korken er det ingen bakterier oppi der. Så fort du åpner korken og tar første slurk tar det i midlertid bare 30 min. også er flasken full av bakterier. De forsvinner ikke før du har utført en bakteriedrepende handling med flasken, skylling hjelper ikke. Det må såpe til for å drepe bakteriene, og såpen må være i flasken i minimum 10 sekunder for at alt skal "dø". Derav tør jeg ikke tenke på bakteriefloraen i dine flasker 
Men når vi ikke smaker noe og sjelden blir syke. Alstå aldri knyttet til skitten flaske, og betraktelig mindre/sjeldnere syk enn mange andre.
Gjør det noe da, egentlig? Vi omgir oss med bakterier og mikrober som lever av og rundt oss. Er enig i at det er ekkelt å tenke på, men da kan vi jo bare la vær. Orker heller ikke å tenke på hvor mange jeg egentlig deler seng med, men de plager jo ikke oss (heldigvis ikke så allergisk).
Forøvrig pleide jeg å hive/pante lesesalsflaska når jeg så den ble grønn i bunnen... På jobb drikker jeg helst av glass som vaskes daglig i oppvaskmaskin.