Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
... siden jeg nå er i gang. Trump skal holde tale i Davos, hvor han skal komme med en løsning på grønland-spørsmålet. jeg tviler på at han kommer til å trekke tilbake kravet sitt - stakkars grønlenderne, og stakkars alle andre også. han har jo alltid vært særs lunken til NATO, så jeg tipper han bruker dette som en unnskyldning og en start til å trekke USA fra hele NATO-samarbeidet. I hans hode er jo NATO drevet og betalt 100 % av USA.
dette er så himla skummelt at jeg blir helt satt ut. Samtidig håper jeg at det er noen voksne igjen i USA som faktisk har reell makt. Selv om Newsoms anrop på europeerne for å ikke ha gjort noe, var ganske sjokkerende. Hva med å prøve å rydde bittelitt i eget reir? Ja, han poster morsomme greie i SoMe som gjør narr av Trump, men California er så viktig for USAa økonomi at han burde kunne bidra med mer enn å gjøre narr av Trump på ulike plattformer før han angriper Europa for ikke å ordne opp med den gale mannen amerikanerne har valgt to ganger til president-
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|