Tråd: Syk hund
Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-26, 14:39   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syk hund

Takk alle. Det ble en fin morgen og verdig avslutning. Veterinær var planlagt å komme 12. Avtalt i går kveld. X-samboer var her i 12-tiden i går formiddag. Da ble vi enige om at vi var nær grensen. Jeg dro på trening, Mio var alene hjemme. Hilser meg ivrig med ei pute i munnen og "snakking". Men utover kvelden så jeg det hadde eskalert fra formiddagen, Mio var ustø for hvert eneste steg innendørs, og falt i ekle stillinger han ikke kom seg opp av. Klarte ikke å strekke ut forlabben når han skulle reise seg, den var ofte bøyd første stegene. Ustø når han stod stille.

Jeg sov på samme rom som han i natt. Klokka 8 ville han ut. Liten luftetur, mye mindre symptomer når han kommer i gang ute. Men inne, når finmotorikken skulle brukes var det ikke kontroll.

X-samboer hadde kjøpt med burger og is, det var populært! Da dyrlegen kom logret han og han tok skoa hans og hadde i munnen! De vil ha noe i munnen når de blir glade. Logring da X-samboer kom og. Han kom bort til oss for kos like før injeksjon, jeg og X-samboer koste med han de 10 minuttene det tok fra han fikk narkose til sprøyta med hjertestillende. Alt var fint, rolig og verdig. Så fikk han med seg ullpleddet han har hatt på seg i vinter etter turer i kulda. Dyrlegen kjørte han til kremering liggende i ullpleddet han likte så godt.

Dyrlegen sa også det var riktig tid, ventet ikke for lenge eller for kort. Dyrlegen sa også det virket som ustøheten ikke spesifikt ga han smerter, men det er jo slitsomt å ha dårlig balanse, og være redd for nesten hvert steg du tar utenfor tepper. Frambeina sklei utover ofte også.

Trist, men så riktig så riktig.

De 8 første årene levde vi i nærheten av Finnemarka i Lier, med 2 mål inngjerdet hage. Vi gikk blodspor og Mio gikk 1-2 turer ofte løs i skogen daglig. Jeg har jo vært ufør, så han har aldri vært mye alene. Han taklet også flytting til mer sentrale strøk, inntil nylig hadde vi 2-3 timer turer til sammen hver dag. Trist men riktig. Takk for fine kommentarer. Jeg har vært forberedt på dette den siste måneden. Han har jo vært mest hos meg de siste 3 årene, nå blir det et anderledes liv med litt mer frihet og ikke så bundet. Jeg har lyst til å ta opp tegning og maling som hobby. Kjøpt inn utstyr for det. X-samboer har den 12-årige katten, har blitt tilbudt å ha den, men jeg er mer hundemenneske enn kattemenneske. Får se hva tiden bringer. Blir nok rart, men litt færre rutiner og litt mer fritt også. Vi får se hva framtiden bringer.

Sist redigert av Ine : 29-01-26 kl 19:09.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat