Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-07, 17:29   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff fra flaskevannsproblematikk (bakterier)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror jeg har anlegg for å bli litt bakterie-koko, så jeg prøver å ikke tenke for mye på det.

Jeg syns heller ikke noe om å slikke på skjeer og putte den oppi syltetøy som andre også skal spise av eller drikke av kartonger andre skal drikke av. Jeg er ikke redd for mine egne munnbakterier, men liker å drikke av rene glass og flasker så ikke sykdomsbakterier f. eks. ikke kommer tilbake til meg.

Kan nok signere her.

En annen ting jeg ofte tenker på er håndvask, det slurves uendelig mye med håndvask overalt.
Man må faktisk vaske hendene i 10 sekunder for at alle bakterier skal dø (altså gni såpen på hendene så lenge, ikke hele prosessen), og hvor mange gjør det? Veldig mange gjør det ikke i hvertfall (tenker særlig på etter do-besøk).
Jeg lærte som liten at jeg kunne synge Happy Birthday når jeg vasket hendene, da hadde jeg en nyfødt, syk bror på intensiven og måtte være grundig. Den tok så lang tid som det tok for alle bakteriene å dø, ca. 10 sekunder (tror den tar 11 faktisk), og det går jeg støtt rundt å gjør, og har lært avkommet å gjøre.
Jeg gjør det inni meg i public, mens avkommet synger ut, det har spredd seg også så hele bhg. gjør det

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat