Tråd: Dødsstraff
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-07, 22:22   #99
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

..og slik er det i USA mener du?
Hva med Norge da? Hvem er overrepresentert i norske fengsler, hvite eller svarte? Eller skal vi kalle de nordmenn og svarte? For alle som har norsk statsborgerskap er vel nordmenn, selv om de har enn annen etnisk bakgrunn? Vil tallene fra Norge vise at det er flest nordmenn eller flest utlendinger i norske fengsler?

I norske fengsler vil det så vidt jeg vet bare være nordmenn? Norge har vel utvekslingsavtaler med de fleste andre land og hvis feks en engelskmann begår en forbrytelse i Norge vil han bli dømt og sone for dette i England (unntaket er typisk forenklete forelegg av typen fartsbøter, bøter kan alle få). Er usikker på hvordan det feks forholder seg med asylsøkere, men jeg mener at folk er blitt sendt tilbake for å "sone" (i realiteten bli drept) i hjemlandet, er det noen andre som vet mer sikkert?

I Norge er folk med fremmedkulturell bakgrunn overrepresentert i forhold til befolkningsprosenten. (Det vil si, dette gjelder ikke alle typer forbrytelser, øknonomisk kriminalitet er feks ett unntak)

(NB! Alt jeg sier her er rett fra hukommelsen)