Tråd: Dødsstraff
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-09-07, 22:46   #105
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes det er forskrudd å være tilhenger av institusjonalisert mord.

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er klar over at det er mange som er for, men det forundrer meg likevel. Men det burde det kanskje ikke, for primitive mennesker som faller for enkle argumenter og simple løsninger finnes det jo overalt sånn ellers, så hvorfor skulle ikke folk være hjernedøde nok til å være for middelalderske straffemetoder i et moderne, demokratisk samfunn også ...

De to eksemplene du viser til har ingenting å si for meg ang min oppfatning av dødsstraff. Dødsstraff hindrer ikke at slike forbrytelser skjer. Åpenbart, siden disse eksemplene kommer fra et land som faktisk har dødsstraff allerede. Man kan si mye om de som synes dødsstraff er en grei måte å kvitte seg med uønskede element på, men særlig løsningsorienterte er de i allefall ikke, hvis målet er å få ned kriminaliteten.