Tråd: Dødsstraff
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-07, 00:16   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det gjør saken verken bedre eller verre, for det er klinkende likegyldig om en som begår en så alvorlig forbrytelse at det blir straffet med døden er svart eller hvit, for forbrytelsen skal og bør straffes.

Jeg tror ikke at sjansen for å bli dømt beror på den hudfargen man har.Ikke i USA og ikke i Norge. Allikevel er svarte overrepresentert i kriminalstatistikk både i USA og Norge. Man kan ikke slutte å straffe de fordi de er svarte, men man må straffe de fordi de har begått en alvorlig forbrytelse.

Det kaller jeg å snu saken på hodet. (Egentlig kaller jeg det noe helt annet, men jeg skal være høflig og holde den tanken for meg selv.)

Har det slått deg at ikke alle dødsdommer er rettferdige? At grunnen til at flere svarte dømmes til døden enn hvite ikke er fordi de svarte gjør flere og værre forbrytelser enn hvite, men at svarte straffes hardere enn det hvite gjør? Har du reflektert over at en svart kanskje dømmes til døden for en forbrytelse som en hvit bare hadde fått fengselsstraff for og at det er det som er årsaken til at svarte er overrepresentert? Det tror nemlig jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat