Tråd: Dødsstraff
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-07, 23:38   #198
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dødsstraff

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Ok, jeg tar det til etterretning og fjerner det fra mitt innlegg, så kan du kanskje fjerne det fra sitatet også.

Den er grei. Det var ikke ment som en irettesettelse, altså, mer som et eksempel på ting jeg mener er usaklig (siden vi tidligere har sett at vi er uenige om hva som er usaklig og ikke).

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss, her.

Å legitimere og institusjonalisere drap er nesten hakket verre, spør du meg!

Opprinnelig lagt inn av Anonyma, her.

Der er uenigheten i ett nøtteskall.

Og jeg har fremdeles problemer (faktisk) med å helt forstå hvordan noen kan mene at det ikke er verre å tillate rettsstaten å drepe enn det er at enkeltpersoner dreper. Enkeltpersoner kan være gale, fulle, i sterk affekt eller bare rett og slett onde - staten og lovverket kan ikke være noen av disse tingene, og skal ikke ha lov til å oppføre seg slik. (Jeg har en fin historisk parallell å trekke her, for å illustrere hvor mye verre jeg synes systematisk legitimert vold er enn "affekt-vold", men da blir jeg antagelig bare beskyldt for hitling, så jeg skal la det være. )