Tråd: NAV - Arbeid
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-07, 11:01   #13
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: NAV - Arbeid

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg skjønner jo problemet ditt J, og jeg tror ikke du er en som utnytter noe utover det du har krav på.

Men - se det heller slik at det er vanskelig å lage systemer som ikke gir en dårlig overgangsløsning. Saken er jo at når man kan jobbe over 60% så blir man av systemet ansett som frisk nok til å jobbe 100%. Hvis systemet hadde vært anderledes, kunne man jo fått situasjoner hvor personer jobbet 70-80% og tok i mot resten av lønna som trygd. Og det ville jo blitt litt feil hvis trygden da skulle subsidiere at noen ønsket å jobbe litt redusert?

Imidlertid kunne det vært en tidsbegrenset fleksibilitet på dette, slik at når man begynner å jobbe såpass mye, så kunne man laget en avtale på at slik skulle det være i en viss periode, før man gikk bort fra attføringstrygd totalt (og bare livnærte seg med lønn).

Siden systemet ikke har noen slik fleksibilitet, så du får bare holde deg under 60% jobb en liten periode til, så vil jeg tro du snart er frisk nok til å gå opp til 100% (hvis du ønsker å jobbe fullt) om ikke så lenge.

Lykke til med jobb og livet!

Min saksbehandler sa til meg i fjor vinter at det skal lønne seg å jobbe. Det er jo tross alt målet. De kunne løst dette ved at de trakk av slik de gjør før 60 %. Altså jo mer jeg jobber jo mer trekker de, men samtidig så ender det ikke med at jeg taper penger på å jobbe mer, når jeg kan. Jeg kan jo la vær å jobbe, men jeg er VELDIG motivert for å jobbe og jeg storkoser meg med å jobbe nå. Gleder meg voldsomt til å begynne på "ordentlig" fra neste år, om jeg får jobb. Da er jeg FERDIG med utdanningen etter 7 år.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat