Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-07, 02:16   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Peis eller varmepumpe?

Vi har 2 varmepumper og en vedovn.
Vedovnen har støvet bort for lengst.
Deilig å stå opp med varmt og godt hus på vinteren når det er beinkaldt ute.
Vi programmerer den til at det skal være varmt til klokken 07.00 og det klarer den helt utmerket, også ved -21 Den aviser seg selv og støvsuger sitt eget filter, veldig kjekt.

Jeg vil ikke ha noe annet og den er veldig kjekk å ha om sommeren når varmen er for ille.

Er det fuktig luft inne pga været ute, så bruker vi pumpen til å "tørke" luften.

Selv om vi får gratis ved hvert år, så bruker vi varmepumpa i 95% av tida og supplerer med vedovn for kosen sin del.
Bedre luft synes jeg det også blir i forhold til vedfyring.
Jeg blir veldig tørr i huden og leppene mine sprekker når vi fyrer med ved.

Varmepumpe i forhold til elektriske varmekilder så sparer du mye strøm, vi merket det godt på regningen i hvertfall.

Vi har oppgradert med ny varmepumpe i stuen og demontert den snart år gamle som var der.
Den skal gubben montere oppe i annen etasjen hos guttene for det er så himmla varmt der om sommeren.

Gubben importerte, solgte og monterte flere paller med Panasonic varmepumer i vinter.
Da kom det på 9 lapper pr mann.

Vi valgte selv en litt dyrere variant av Panasonic og betalte 11.000

Angrer ikke et sekund.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat