Vis enkelt innlegg
Gammel 15-10-06, 22:07   #6
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Syn på kjærlighet

Det er jaggu meg flott han gjør seg til talsmann for et helt kjønn . Det er iallefall tydelig at fyren har gått seg litt for vill inn i sitt eget hode.

For det første må jeg bare si at hans diagnose på menneskenes følelsesliv fremstår for meg som temmelig fjortis. Statistiske undersøkelser på "hvor mange milliarder i gjeld det anskaffes hvert år på grunn av forelskelse? Hvor mange konkurser fører denne elendigheten med seg? For ikke å snakke om selvmord, alkoholisme, narkomani, bilulykker og veneriske sykdommer.....for ikke å snakke om innleggelser på psykiatrisk..." er såvidt meg bekjent ikke-eksisterende, så belegget for å si noe slikt er ikke noe annet enn syltynn synsing.

Uansett er påstandene hans tydelig farget av et bestemt syn på menn og kvinners følelelsliv som fundamentalt forskjellig. Vi kan ikke forstå hverandre på tross av kjønnene, derfor kan vi ikke elske hverandre på samme måte.

Jeg skal være enig i dette: På grunn av visse strukturer i menneskenes sosiale livsverden, de såkalte kjønnsrollemønstre, har kvinner og menn ulike disposisjoner til sosial interaksjon, og dermed ulik forventet oppførsel. Eks.: Kvinner er romantiske, og menn liker sport.

Problemet hos vår "Mr. X" er at han ikke tar høyde for disse små ubetydeligheter som kalles INDIVIDUELLE FORSKJELLER. Er jeg innehaver "kvinnelige" egenskaper hvis jeg med hånden på hjertet sier at jeg elsker min kone høyt og inderlig? Blir jeg mindre mann av det? Eller innser jeg ikke at jeg egentlig lyver, og min inderlighet er kun ren ønsketenkning?

Urimeligheten i å påstå at menn ikke har samme "følelsen i registeret" blir ganske åpenbar når man ser at INGEN har den samme "følelsen i registeret". Hva jeg skulle legge i det å elske, bevisst eller ubevisst, er unikt for meg - og ikke kjønnsspesifikt!

1. Jeg blir aldri for gammel til å tro på kjærligheten, eller på eksistensen av kjærlighet
2. Forelskelse er en kjemisk balanse, gitt fra naturen sin side for å sikre artens overlevelse.
3. Det finnes ikke kun to definisjoner av "å elske" (mannlig og kvinnelig). Det blir en latterlig reduksjon av et følelsesspekter med en kompleksitet som ingen har oversikt over.
4. Virkeligheten er hard og skremmende (absurd er vel det rette ordet), og noen har tydeligvis mer behov enn andre for å bekrefte dette for seg selv gang på gang gjennom teite, bastante påstander uten hold i den ytre virkelighet.

Vår mann kan gjerne postulere allmenngyldige lover i hytt og pine, men ikke la det si noe om meg!

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat