Vis enkelt innlegg
Gammel 08-09-07, 19:18   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi selv om straffen er frihetsberøvelse, så er den også rehabiliterende.

Ja den skal jo være det. Og jeg skjønner jo det.
Men allikevel, jeg forsøker å sette meg selv i den situasjonen at noen hadde skadet eller drept mitt barn og jeg ville ønsket vedkommende bak lås og slå for resten av livet.

Så tenker jeg om det var jeg som var pårørende til en volds og drapsmann, jeg ville kanskje ha ønsket besøk. Og jeg ville ganske sikkert ha ønsket ham/henne tilbake til samfunnet igjen, som rehabilitert.

Og det er jo selvsagt det man må tenke på. Vedkommende skal tilbake til samfunnet. Spørsmålet er jo, som du stiller, hvor ofte. Og kanskje også når skal disse permisjonene innvilges. Er det fare for gjentagelse? Hvor lenge skal samfunnet beskyttes mot slike. Hvordan skal straffen utmåles.

Vanskelig. Ganske sikkert. Og som du også stiller spørsmål om, skal de pårørende varsles, og skal de ha medbestemmelsesrett i forhold til permisjoner.

Jeg tror kanskje jeg ikke ville ha visst. Jeg ville ha grudd meg i uker på forhånd.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat