Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-07, 20:57   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å "ta" en sykedag

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg har aldri skulket jobb, men vurderer faktisk å gjøre det på tirsdag.

Jeg har jobbet 4 av 7 helger siden 23. juli og har hatt altså 6 dager fri siden da, med rundt regnet 100 timer overtid. Jeg holder på å kollapse og har tenkt å si ifra til storesjefen i morgen at jeg holder meg hjemme på tirsdag. Selv om jeg teknisk sett ikke er syk. Ennå.

Jeg kaller det "forebygging av sykemelding" og ikke skulk.

Jeg har ved et par–tre anledninger vært så totalt og fullstendig utslitt, at jeg nærmest har ventet på en kollaps og påfølgende sykemelding, men i stedet vært flink og holdt meg hjemme en dag eller to for å ta meg inn igjen. Jeg vet at noen anser dette for skulk og misbruk av sykedager, men jeg gjør altså ikke det.

Det har også vært et par ganger der jeg ikke har hatt samvittighet eller tid til å holde meg hjemme i seng når jeg har hatt det slik, og de gangene har det endt med sykemelding i stedet. Jeg er temmelig sikker på at arbeidsgiver foretrekker den første løsningen, egentlig.

Jeg synes du skal sørge for din egen helse, esme. Det er ingen som er tjent med at du jobber til du stuper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat