Sv: Hvilken varmmat serveres i barnehagen?
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Vi har akkurat nå en diskusjon i barnehagen der jeg jobber og min sønn går ang dette med varm mat..Og det er sannelig ikke lett å finne mat som er enkelt og lage og ikke tar for lang tid når man skal lage til 60-70 unger på engang.. Vi har ingen kjøkkenassistent og det går derfor på omgang hvem som lager.. Til nå har det vært det tradisjonelle som fiskekaker med brød eller makaroni, karbonader med brød, pølser og mos, fiskepinner og mos og tomatsuppe. Vi har nå bestemt at vi skal fortsette med fiskekaker, karbonader og servere det på grovt brød med litt grønt til. Husker ikke helt hva mere vi ble enige om.. Men det somendel av foreldre sa i fohold til dette med varm lunsj var at det ikke var nødvendig at det var et fullverdig middagsmåltid siden det er såpass tidlig på dagen og de fleste spiser middag når dem kommer hjem..
Hva mente de da med "fullverdig"? Jeg tror f.eks at Karbonade på grov brødskive (hvis det ikke er grov brød a la "kneip fra Rimi") med grønnsaker til er mer fullverdig ernæringsmessig enn mye av det barnehager vanligvis serverer. Jeg tviler f.eks på at det er noe særlig næring i potetmos fra pose (dessuten skal det visstnok være verstingen mht E-stoffer).
|