Vis enkelt innlegg
Gammel 11-09-07, 10:10   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemmerett for utenlandske statsborgere

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg skjønner poenget ditt der Skilpadda. Men det er langt mer som stortinget gjør en å vedtar lover.

Sant nok. Men jeg synes fremdeles det er riktig at det er et lands borgere som bestemmer hvordan landet skal styres som land, og at stemmeretten er knyttet til statsborgerskap, selv om jeg også synes det er helt OK at utenlandske borgere får medbestemmelsesrett på det lokale planet.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Dette er ikke noe jeg slåss for, jeg bare føler at det skulle føles greit å få lov å stemme i stortinget nå som jeg har levd og jobbet i Norge i mer enn 10 år.

Det kan jeg forstå. Og det er jo veldig bra at du er så engasjert i landet du bor i at du ønsker deg denne innflytelsen, synes jeg. Men det er jo også mange andre måter å påvirke på, om man ønsker det.