Sv: Snik-kikking på barnas mobil
Selvsagt føres det logg på msn her i huset. Det synes jeg alle foreldre bør gjøre, og de bør selvsagt opplyse om at det gjøres. Ikke fordi dere har tenkt til å nilese alle meldinger (hvem gidder det, forresten?), men for å ha en sikkerhet dersom noe skulle oppstå, og preventivt for at ungene skal vite at dere kan finne ut hva de driver med der
Jeg har vel sett på den 2 ganger på de årene dattera mi har brukt det. Den ene gangen sammen med dattera mi for å finne ut av en litt ekkel sak. Da var det kjempekjekt at vi hadde loggen, og at vi kunne snakke sammen om det som sto der og hva de hadde sagt og gjort. Den andre gangen var bare en kjapp sjekk for å se etter om det var hold i noe noen andre sa 
Jeg hadde glatt sett på meldingene på telefonene til ungene dersom jeg var redd for at noe jeg ikke likte pågikk. Jeg ville også fortalt ungene at jeg hadde gjort det, eller evt sagt fra før jeg gjorde det. Hva er viktigst: ungenes integritet, eller ungenes sikkerhet?!
(jeg har dog ikke lest noen av meldingene deres enda, da jeg ikke har hatt noe behov for det)
|