Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-07, 10:20   #34
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stemme taktisk eller etter overbevisning?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg mener partiets planer for samarbeid med andre partier i høyeste grad er en del av hva de mener og står for. Når Venstre i Oslo f.eks. uttaler at det ikke kommer til å bli noe Gerhardsen-byråd med Venstres støtte, så er det i høyeste grad en ideologisk avgrensning. Da satser Venstre på de velgerne som mener et AP-samarbeid er uaktuelt, framfor de velgerne som mener at et FrP-samarbeid er uaktuelt.

Det er derfor jeg mener at det blir en slags mellomting. Det er jo ikke egentlig sånn at man tenker enten ideologisk eller taktisk - alle som stemmer gjør det vel på grunn av en eller annen overbevisning, og siden sannsynligvis ganske få er enige med ett parti i absolutt alt, så er det alltid en praktisk/pragmatisk avveining når det gjelder hvilke saker man mener er viktige. Uttalte samarbeidsplaner (eller ikke-samarbeidsplaner) med andre partier er en del av politikken og programmet, det er jeg enig i.