Sv: Hvor var du, og hva gjorde du da...
1. Aleksander Kielland gikk rundt?
Det var onkelen min som fortalte det til meg, og jeg husker jeg syntes det var litt mystisk at han visste det fordi det ikke hadde kommet på TV ennå. Husker han var skikkelig utafor, og det var jo heller ikke noe rart, han jobbet nemlig på den platformen, men var hjemme akkurat da. Etter det så ville han ikke jobbe på sjøen igjen, og han har egentlig aldri hatt en jobb etter det.
2. Kong Olav døde?
Jeg studerte i Bergen og bestefaren min hadde dødd kort tid før. Det var ganske trist husker jeg.
3. Scandinavian Star ferga brant?
Da bodde jeg i Brussel, og hørte om ulykken av en kamerat som ringte for å høre om jeg hadde reist hjem. Han var redd for at jeg skulle være på ferga, og ville forsikre seg om at jeg ikke var det.
4. Prinsesse Diana døde?
Var på ferie i Italia og fikk høre det av andre i reisefølget. Skulle reise hjem dagen etter, så avisene på flyet hjem ble nøye pløyet.
5. 11. september 2001?
Var i Oslo. Hadde vært på passkontoret for å få pass til meg og eldstemann som var 7 måneder gammel. Kom hjem og gikk inn på et forum og leste om det da, og skrudde på TV med en gang. Fikk med meg det andre krasjet live. Det var helt surrealistisk. Var litt bekymret for en kamerat som var i NY akkurat da.
|