Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-07, 12:26   #25
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor var du, og hva gjorde du da...

1. Det husker jeg ikke.

2.Kong Olavs død: Husker det veldig godt. Pappa vekket meg på barnerommet og fortalte at det var skjedd to ting, det ene var at det var krig i IRAK. Det sa meg ikke så mye, men jeg ble litt redd. Det andre var at Kong Olav var død. Jeg husker veldig godt alle snøfonnene utenfor slottet og alle lysene. Det var trist, men samtidig noe nytt og en litt spennende følelse fordi det var som om hele Norge plutselig stod sammen.

3. Scandinavian Star: Jeg var på påskeferie, eller var det pinse?, hos en venninne, og husker at de kjente noen som skulle være med på fergen. De ble senere funnet døde. Jeg husker at jeg tenkte mye på hvordan de hadde hatt det på fergen, og så for meg at de ikke fant nødutgangen pga all røyken. Savnet mamman min på den påskeferien.

4. Diana: Jeg var 20, og student. Skulle på tur til Køben, buss med studentrabatt, for å møte min ferske kjæreste, nå min mann. Kjøpte VG på Bussgalleriet i Oslo, og trodde nesten ikke mine egne øyne da jeg så forsiden.

5. 11.september: Dette husker jeg best av alt, som om det var i går. Jeg var nyutdannet lærer, jobbet i København. Jeg sluttet tidlig, og satt hjemme foran TVn og spiste lunsj. Så helt tilfeldig på CNN. Det var tirsdag ettermiddag og klokka var kvart på tre. Der kom det ekstrasending, og mens de spekulerte på om dette var en ulykke , så vi fly nr. 2 live. Da ble jeg redd, og ringte til mamma. Jeg husker jeg var ordentlig redd, og tenkte at kanskje København også ville være et mål for terrorister. Vi så ikke så mye TV den kvelden, for kjæresten ble gal av å se de samme bildene igjen og igjen. Men vi snakket mye, og dagen etter skulle jeg ha 1. time med en flokk redde 9-åringer, fra mange forskjellige land, bl.a. Irak. De hadde mange spørsmål, og husker særlig at de spurte om vi nå ver inne i 3.VK. Der stod jeg, og visste ikke hva jeg skulle svare, men jeg prøvde så godt jeg kunne å avdramatisere, selv om jeg inne i meg var redd.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat